søndag den 4. marts 2012

Udfordringsprojekt!

Så skal jeg i gang med mit udfordringsprojekt. Jeg har besluttet at lave et maleri. Jeg har lyst til at lave et maleri med store STORE armbevægelser, så jeg har købt et lærred på 100 x 100 cm! :-)
Jeg bor ved vandet, og har leget lidt med tanken om, at slæbe lærred, malegrej og andet godt med ud. Ikke absolut for at lave et maleri af fjorden, men måske jeg bliver inspireret af farverne, lyset, stemningen mm! Men jeg er også ret forelsket i Italien, så måske det er stemningen og minderne derfra som kommer på lærredet!
Har et maleri af Martin Qvist som jeg elsker, og det er nok mit forbillede, uden at det skal blive ligesom det! Nå der kommer mere her senere!! :-)

Så det vist på tide jeg lige får lagt lidt ind igen...!!
Jeg har lånt nogle bøger på biblioteket, som egentlig er vældig gode.
For at komme i gang, var det en god ide, at male lærredet i en mørk farve. Som læst så gjort!
Den lilla farve er noget mørkere, end på fotoet her.

Jeg har købt noget akryl fugemasse, så jeg kunne få noget struktur på.
Men synes måske ikke det helt har givet nok effekt.
Så jeg har proppet noget savsmuld i noget hvid maling, og påført det også. Det hjap!!

Jeg har hele tiden haft en ide om, at mit maleri ikke skal forestille noget bestemt...
Men når jeg ser på maleriet nu, så ser jeg havet - horisonten og himlen! Øv!!
For at flytte fokus herfra, har jeg nu vendt lærredet, så "horisonten" er blevet lodret!

Er begyndt at få mere farve på. Ved ikke helt hvorfor, men jeg griber ud efter mørke farver. Er bange for det bliver for dystert, så de mørke farver ligger bagerst nu.

Jeg har fundet en folder fra en maler som hedder Karen Willesen. Hendes billeder er i nogle skønne klare og lyse farver. Det vil jeg gerne lade mig inspirere af...!! :-)
Hmmm... 
                                        

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar